Sunt io, Picasso!

Iunie 17, 2013 at 9:37 am (A new era of the blog!)

Greu să mai accesezi blogul în inter-sezon, adică între Revederi. De mai bine de două săptămâni îmi tot propun să mai postez ceva nou, mai ales că se face anul de la ultima Revedere. Am fost la Bookfest chiar de 1 Iunie, îmbrobodindu-l pe fi-miu că acolo e cel mai bun loc de petrecut Ziua Copilului. Culmea e că, până la urmă, chiar aşa a fost! Oricum, nu prea exista alternativă la noi pe şantier, în fostul cartier Drumul Taberei.

Paranteză. După sacrificiul impus şi asumat cu noua linie de metrou, deşi sacrificiul ăsta s-ar putea întinde pe mult mai mulţi ani decât era prevăzut, edilii s-au gândit să reinventeze parcul Moghioroş, proces care va dura, teoretic, 1 an. Ca urmare, şi parcul a fost închis, şi acolo buldozere, tot tacâmul. Ca şi când n-ar fi fost destul, edilii au lovit şi în proximitate. Aveam chiar lângă bloc un părculeţ, ideal pentru vârstele extreme. Chiar înainte de 1 Iunie, a trebuit şi ăsta refăcut. Alt buldozer, altă poluare fonică. Dacă vă imaginaţi că a vrut cineva să ofere copiilor o alternativă de ziua lor, vă înşelaţi. Şi acum, când scriu, procesul continuă. De ce oare nu s-o fi început tot bâlciul ăsta după 1 Iunie, ca să mai prindă şi lumea cu copii o bancă la umbră, n-aş putea să spun… Închid paranteza.

Aşadar am evadat din ghetou spre Bookfest. Pe lângă obiectivele propuse, s-au ivit neaşteptate oportunităţi. Fără lansări, că nu mai am nervi pentru aşa ceva. Eu, unul, cu cât înaintez în vârstă, în loc să devin mai răbdător, sunt tot mai expeditiv. La unele edituri am găsit cărţi atât de ieftine, încât mai era puţin şi îţi dădeau bani numai să le scapi de stocuri. De exemplu, ştiaţi că Picasso a scris versuri? Nici eu. 3 lei mi s-a părut o sumă rezonabilă ca să aflu. Iniţial, am vrut să economisesc banii citind la stand, dar multe din poeme erau în proză, întise pe pagini întregi, de obicei fără semne de punctuaţie. Era prea mult pentru un biet inginer, aşa că am investit. Şi pentru fi-miu recolta a fost bogată, aşa că am plecat de la Bookfest ca de la piaţă: cu două plase pline de cărţi! Rămân dator cu nişte Picasso.

1 comentariu

  1. Gabi Manta said,

    Mi-a luat ceva timp ca să găsesc ceva pretabil. Să încercăm cu ceva din 4 ianuarie 1936:

    „tablourile sunt nişte nebune
    înţepate în inimă
    bule radioase
    strânse de gât din priviri
    stârnite de biciul şuierător
    bătând din aripi
    în jurul pătratului dorinţei sale”

    Se bagă cineva la analiză pe text?🙂

Lasă un răspuns

