Lectura 2.0

Aprilie 12, 2009 at 1:49 am (A new era of the blog!) (, , , , , , , )

Citeam într-o noapte articolul ăsta al lui Radu Cosaşu. Mă izbesc încă de la început de pilda cu Brasillach şi nu pot să trec mai departe, trebuie să ştiu mai întâi care-i treaba cu acest domn. Nu intru imediat pe Wikipedia, nu vreau bibliografie pe tavă, prefer învăluirea pe Google. Ajung întâi pe site-ul lui Jann Halexander. Ăsta este un interpret – excentric, francez şi mulatru. Ce legătură este între el şi Brasillach? Păi are un cântec intitulat Brasillach 1945! Bun, îl ascult (interesant stilul!), dar înainte de a trece mai departe îmi atrage atenţia o declaraţie de dragoste a francezului pentru… Vlad Ţepeş! Materializată, evident, într-o melodie. O ascult şi pe asta – din text reiese că Ţepeş este de fapt vampirul Dracula! – mai ascult şi alte piese, apoi trec la alte site-uri. În fine, aflu că scriitorul Brasillach (Robert, nu Raymond) a crezut sincer în viitorul fascist al Franţei şi a militat activ pentru asta în timpul celui de-al doilea război mondial. Dar suficient de activ ca să-l execute? Păi n-au făcut decât să-i întoarcă favoarea, căci Brasillach cerea împuşcarea compatrioţilor săi din Rezistenţă!

Acum eram gata de întoarcerea la articolul lui Cosaşu. Asta până când mă poticnesc de un alt personaj, Roger Cîmpeanu. Ehe, cu ăsta chiar că mi-am găsit beleaua, numai referinţe vagi… Nimeresc la început pe un site cu răspunsurile lui Cosaşu la chestionarul lui Proust, unde e pomenit şi Roger Cîmpeanu, redundant. Apoi, găsesc un link la romaniaculturala.ro, unde e amintit într-un interviu al lui Gelu Ionescu. Cine e Gelu Ionescu, n-am mai căutat, devenise clar din interviu.  Dar tot nu mă lămurisem cu Roger! Îmi calc pe inimă şi apelez la Wikipedia. Nimic! Abia asta mă stârneşte cu adevărat… Mă întorc la Google şi un alt link mă duce la un site din Basarabia (UE Voronin!); aici citesc un fel de scrisoare deschisă a lui Paul Goma (ce bine, ăsta ştiam cine este!), foarte contondentă la adresa lui Nicolae Manolescu; din text aflu ca misteriosul Roger Cîmpeanu ar fi fost considerat de securitate „semit”!

Mai găsesc o referire pe un site în limba turcă, din care nu pot înţelege nimic. Aflat într-un punct mort, am inspiraţia de a da căutare şi după Roger Câmpeanu, cu „â”… Altă viaţă! Imediat  aflu despre „secretarul general de redacţie Roger Câmpeanu, un gazetar de prim rang” (la Contemporanul şi România Literară).  Şi, în sfârşit, de unde nu mă aşteptam (la radio3net), lapidar: 2000  A murit ROGER CÂMPEANU, prozator si jurnalist (n. 1929). Iată, aşadar, cine era misteriosul partener de belotă al lui Radu Cosaşu şi Laurenţiu Ulici! N-am izbutit să găsesc însă vreo referinţă la opera sa…

Revin istovit la articolul iniţial şi de data asta îl duc la bun sfârşit. Afară se crăpa de ziuă… Cam aşa se prezintă aventura unei lecturi în epoca Internetului. Nivelul superior.  Acum 15 ani aş fi citit articolul în ziar, iar Brasillach ar fi rămas doar un nume, că doar nu m-aş fi deplasat prin biblioteci să-l caut pe la indici alfabetici. Pentru o ultimă edificare, am extras din biblioteca proprie un Dicţionar de scriitori străini, 700 de pagini. Brasillach nu figurează…

În concluzie, trăiască, totuşi, Internetul!🙂

10 comentarii

  1. Epigonul said,

    Daca vreti sa mergem la AC/DC, haideti sa nu mai pierdem vremea!

  2. Gândac said,

    Rock’N’Roll!!!!!!!!!!!!!!!

  3. Chip said,

    Rock’n’roll train!

  4. Chip said,

    eu zic sa nu ne ambalam prea mult 😦
    http://www.acdc.com/news/news.php?uid=57
    cred ca o sa mergem prin vecini . . . vienna, belgrad, atena
    deocamdata

  5. bobo said,

    sarbatori fericite
    „paste fericit!”

  6. Gândac said,

    Paşte tu!

  7. Gândac said,

    Copy paste fericit!

  8. Epigonul said,

    Adevarat a-nviat!
    Am observat ca n-am mai primit mesaje-cliseu… Cel putin sintagma aia cu „sarbatorile pascale” ma ducea cu gandul la celebrarea lui Blaise Pascal!🙂

  9. Gândac said,

    Mai intraţi şi pe youtube, să vedeţi ce se mai scrie despre MRCF!

  10. Chip said,

    http://www.happyfish.ro/lumea_lui_hancu/_the_end_of_choice_adevaratul_imn_turistic_al_romaniei2/

    Asta ca tot ne-am lansat sezonul turistic. Sper sa nu fie spart si sa se scufunde🙂

Lasă un răspuns

