Stufstock – Remember 2006

August 4, 2008 at 12:16 am (A new era of the blog!) (, )

Ţărmul bulgar e la o aruncătură de scoică. În Vamă oamenii se împart între cele două scene. Meciul e undeva la coada priorităţilor. Totuşi se simte ceva. Unele mese sunt rezervate la terasele care şi-au montat ecrane. La concurenţă cu naţionala sunt Alifantis şi Andrieş, pe scena „soft”. Teoretic, câte unul pe repriză. Ştiu că, indiferent ce voi alege, voi regreta alternativa. Un fel de deja vu pentru mine. În cele din urmă îmi spun că Stufstock-ul este o dată pe an (dacă va mai fi!), în timp ce naţionala va mai avea meciuri, umătorul chiar miercuri. Numai că iluzia că sunt propriul meu stăpân chiar asta se dovedeşte. Dacă anul trecut doar marea limita numărul spectatorilor, de data asta la cârciuma lui Şoni se suferă de claustrofobie. Spectatorii rămaşi pe afară privesc scena pe un ecran imens, în timp ce sunetul răzbate peste gard. Cumva, instinctul mă ghidează spre cârciuma vecină. Aici meciul se da la tv şi găsesc un unghi în care văd şi ecranul cu scena pe fundal. Perfect, un fel de televiziune picture in picture, cu sunet live. Un timp treaba merge strună, deşi Alifantis pare sceptic. La 2-0, de dincolo de gardul de rogojină aflu că „degeaba începe o nouă zi”. Tocmai el, grecul Alifantis, să aibă pretenţii de scor mare contra bulgarilor?! Meciul lasă să se întrevadă o fiesta în Piaţa Universităţii. Alifantis sugerează Piaţa Romană nr. 9 şi-i pasează ştafeta lui Andrieş. Dar ce se întamplă?! Pe parcursul unei singure melodii a lui Andrieş (şi ce melodii scurte are ăsta!) bulgarii egalează! Într-adevăr, „am furnici pe toată talpa, încerc podeaua ca un bec…” Fluier final. Într-o doară, încerc să intru la Şoni şi, ca prin minune, reuşesc. Înăuntru, veselie mare. Ca să vezi, când eram pe val, Alifantis îi dădea cu lacrimogene, iar acum Andrieş bagă săltăreţe! Cică Felix e un motan turnător, patron de televizor! O fată are steagul României pe umeri, Andrieş simte ceva şi o linişteste: „tu nu-ţi fă griji draga mea, toată lumea păţeşte aşa”. Apoi pomeneşte ceva de o „ceafă lată, cu păr mult, cârlionţată”. Cum le ştie el pe toate! Finiş şi la scena „soft”. Ceva a lipsit ca să fie totul perfect. Poate victoria contra bulgarilor. Poate Chilian. Poate altceva…
Târziu, în noapte, bulgarii tranzitează Vama în viteză şi sunet de sirene. Îi petrec cu privirea din faţa scenei „hard”, unde greii de la Phoenix tocmai îşi cer viaţa înapoi, „ce-am risipit-o pentru voi”. Pentru tricolori urmează Albania, aici se pregăteşte Luna Amară…

57 comentarii

  1. Epigonul said,

    Pentru 2007 există deja un Remember foto aici

  2. Gândac said,

    Parc-a fost ieri!
    (şi atunci nici măcar nu aveam blog!)

  3. Gândac said,

    Măi Epigoane, dar o relatare de la Festivalul de la Amara nu ne prezinţi?

  4. Epigonul said,

    Ar fi una, de prin 2000!🙂 Eram invitat oarecum din partea organizatorilor si tin minte ca a cantat Double D…;)

  5. Epigonul said,

    Gata, am gasit! Era 2001 si chiar am scris o cronica pentru un site, in stil Catavencu…

    Sînt un turist rătăcit, rătăcit… Noroc cu un negustor de pepeni, nea Petrache, sau cum l-o fi chemînd, că doar nu vă închipuiţi că l-am întrebat, care mă îndrumă cu un surprinzător accent ardelenesc (Amara, dragi studenţi la geografie, se găseşte in plin Bărăgan): „No, ieşi mata în strada principală, meri în dreapta pînă-n capăt, şi de-acolo ai s-auzi deja boncăluind”. Nimic mai adevărat, răspunzător pentru respectivul procedeu e ternul şi fascinantul Octavian Scursulescu, care nu digerase încă zona interzisă de la Mamaia şi revărsa rîuri şi ramuri de fraze peste nevinovaţii pensionari aflaţi la tratament şi peste nepoţeii acestora. Spiritualul Tavi a dat o mostră perfectă de umor involuntar la prezentarea unei concurente, care era designer vestimentar, spunînd că şi-a conceput singură fustiţa. Prilej pentru jună să apară în nişte superbi pantaloni mulaţi!
    Pentru că tot am ajuns la concurenţi, trebuie să vă spun că, intrucît Mamaia a zis pas, interzicînd participanţilor la aristocratul festival să mai cînte şi la Amara, concurenţa a fost limitată, viitoarele andrele, animale X sau viitorii manelişti s-au străduit să şteargă praful de pe muzica uşoară, ba chiar au şi reuşit pe alocuri. Juriul a părut însă de neclintit, asta nu pentru că nu s-ar lăsa impresionat, ci pentru că de ediţii intregi câţiva membri parcă s-au sculptat in jilţuri. O prospătură, totuşi: Aurel Moldoveanu, solistul cu impresii de bărbat fatal, care ne-a delectat apoi cu un playback desăvîrşit. De altfel, am înghitit in fiecare seară calupuri întregi de recitaluri mimate, excepţia numindu-se Voltaj (poate şi redimensionata trupă Double D, nu mi-am dat seama, poate s-au prefăcut prea bine sau poate eram după trei beri, cine mai ştie!?).
    Aici trebuia să închei articolul, însă am impresia că am uitat ceva… Aha! Trofeul a fost adjudecat de o trupă de trei fete, care, dacă m-ar fi impresionat suficient i-aş fi reţinut chiar şi numele.

  6. Gândac said,

    Cine erau ăştia, Dabăl Di?

  7. Epigonul said,

    Ieri a fost o zi mare… Concert Iron Maiden! Oare ne poate spune cineva cum a fost?! Mi-aduc aminte de Viraj, ii dispera pe caministi cu Maiden…

  8. Gândac said,

    După numărul mare de comentarii, se pare că nu a fost nimeni…

  9. Epigonul said,

    Eu cred ca Cip a fost, dar nu si-a revenit inca!😉

  10. Gândac said,

    L-au torturat?

  11. Chip said,

    la cererea majoritatii o minicronica la Iron Maiden🙂
    sunt intreg. Eddie nu m-a prins am alergat repede🙂
    sa incepem cu inceputul. in deschidere jandarmi, pardon Lauren Harris si Trooper.
    Lauren (arata bine sa nu zic bunaaaa!) e fata basistului de la Maiden, deci unde e taticul e si pustoaica. iata ca si la ei se poarta nu numai la noi cu juniorii. totusi are talent gagica.
    Trooper sunt romani. si-au luat numele de la o piesa Maiden. si-au implinit visul sa cinte in deschidere. acum se pot desfiinta🙂 sau sa treaca pe manele.
    dupa aceste mici pregatiri intra in scena favoritii. punctuali la 9 fix incepe show-ul. doar sunt britanici🙂
    toata lumea e in forma. spectatorii au venit echipati corespunzator. sunt din toata tzara si de peste hotare. britanicii se misca bine si foarte bine. dickinson a topait si a alergat aproape non-stop. la 50 de ani ma intreb cum se mentine in asa forma. cinta de nota zece. a avut si un tic verbal : Scream for me Bucharest! Scream for me Romania! chitaristii sunt la locul lor si zuduie boxele cu fiecare riff de chitara . basul iese ca de obicei in evidenta . tobarul nu se vede de tobe dar da in ele de zici ca vrea sa le sparga. se vedea doar in ecranele amplaste linga scena. nicko sa traiesti o suta de ani. scenografia a fost perfecta. scena era decorata in stil egiptean cu scrieri hieroglifice si cu eddie pe post de faraon. eddie e mascota lor. de citeva ori si-a facut aparitia pe scena . si ca sa vedeti cit de nationalisti sunt, dickinson a alergatt pe scena imbracat in uniforma rosie si cu steagul UK in miini. vezi poze aici http://razvanmaiden.blogspot.com/ pe mine nu m-a deranjat.
    l-am auzit si pe Churchill la inceputul unei piese cu un faimos fragment dintr-un faimos discurs de la 1940 – we shall never surrender!. am avut parte si de mici portii de umor englezesc. aia cu jazzul a fost super. zicea dickinson ca din cauza tobarului s-au lasat de jazz si au inceput sa cinte heavy-metal cu scucces🙂
    la Fear of the dark lumea era in delir se cinta o data cu Dickinson. cred ca uneori ne-a lasat pe noi sa cintam🙂 piesele au fost mai vechi anii 80-90 dar cunoscute. nu au cintat de pe ultimul album nimic. sunetul a fost tare si clar. vreo 2 zile am auzit in valuri. lume multa, bere pe jetoane, tricouri si dvd-uri originale, chipsuri, popcorn, fete multe🙂 bodyguarzi (ceva mai relaxati) organizatori, vedete autohtone.
    in incheiere doar atit: superb!
    o mica mostra: http://www.dailymotion.com/video/x6cj6h_bucureti-o-sear-de-vis-cu-iron-maid_news

    p.s. siteul lui dickinson . . . .http://www.screamforme.com/ . . . mi se pare logic🙂

  12. Chip said,

    bai cit am scris! l-am intrecut pe Epigon🙂
    n-am nici o sansa

  13. Chip said,

    vreti si o cronica la lenny kravitz?🙂

  14. Epigonul said,

    Excelenta treaba, Cip! Pentru ce ne-ai facut, dai o bere…

  15. Chip said,

    Salitos sa fie!

  16. Gândac said,

    Cam părtinitoare recenzia!

  17. Chip said,

    @gandac
    vrei sa zic ca a fost nashpa si sa pling dupa bani?🙂

  18. Gândac said,

    Nu, vreau să zic,,,,,, că prea a fost totul vesel şi frumos (englezeşte), puteai să spui şi ce nu a mers ca pe roate, adică româneşte.

  19. Epigonul said,

    Ce de geografie cunosc britanicii astia… Ma asteptam la „Scream for me, Budapest!”

  20. Gândac said,

    Screme-te pentru mine, Budapesta!

  21. Epigonul said,

    Ai grija ce-ti doresti, Gandac!

  22. Chip said,

    @Epigonul
    Mick Jagger a avut fituici! Si-a scris in palma citeva cuvinte in romaneste. Probabil ca isi trecuse si orasul🙂

  23. Chip said,

    @Gandac
    daca se pun pe treaba budapestanii s-ar putea sa avem inundatii pe Dunare🙂

  24. Chip said,

    @Gandac
    apropo de caile ferate . . . ungare. au ungurii niste Siemens-uri rosii dragute foc
    merg ca din pusca!

  25. Gândac said,

    Da da’ ale noatre merg ca din tun!

  26. Gândac said,

    Şou la deschiderea Olimpiadei. Meserie!

  27. Gândac said,

    Monica, primele impresii de la Stufstock?

  28. Chip said,

    o fi ramas ancorata . . .
    cred ca a fost Folk you🙂

  29. Gândac said,

    Ai dreptate Cip! Poate rămâne până la Stufstock, deşi cred că nu i-ar prinde bine, o să (o) zăpăcească muzicile!

  30. vogel said,

    nu cred Gandac. e in apele (teritoriale) ei acolo🙂

  31. chip said,

    tot eu am fost🙂 asa e cind ai vreo 5 ferestre deschise intre care vreo 4 de mess🙂

  32. Gândac said,

    Câte identităţi ai Cip? Oi fi şi tu vre-un spion (Tactu Hari)!

  33. Chip said,

    una de dimineatza, una la prinz si alta seara🙂

  34. Chip said,

    Gandac noi suntem de serviciu la blog?

  35. Gândac said,

    Planton permanent
    Ăştia ne-au uitat ca pe japonezi în junglă, nu ştim că s-a terminat războiul!

  36. Chip said,

    Pai hai sa impartim sarcinile, cine uda gradina, cine scoate ciinele afara, cine sterge praful, cine taie lemne, cine face bocancii, cine curata armele, cine hraneste pestii, cine se duce la piatza . . . avem treaba destula 🙂

  37. Gândac said,

    Da’ jumatea cine o dă?

  38. adina said,

    am si eu o intrebare dragii mei, voi sunteti in CO de odihna?
    @cip
    de ce nu calci pe urmele lui Manta? te apuci de scris prin reviste un cantaret, un concert , Gbriel Cotabita, Calatis 2008, Catalin Maruta etc

  39. Gândac said,

    Draga mea, nu suntem în CO

  40. Gândac said,

    Azi începe Stufstock.
    Avem corespondenţi de presă la faţa locului?

  41. Gândac said,

    Sau la Ziua Marinei?

  42. Chip said,

    @adina
    sa o luam punctual
    1. nu sunt in C.O. cum bine scria si Gandac
    2. sunt un fel de Adelin Petrisor al concertelor. Incerc sa-mi risc urechile doar la evenimentele mari🙂. asa mai ajung si eu pe un stadion.
    3. daca ma remarca vreun Cristoiu sau vreun Dinescu de ce nu. e trendy sa fii deontolog🙂
    4. poate fac o exceptie la Tudor Gheorghe🙂

  43. Chip said,

    @41
    avem un corespondent permanent acolo: Domn presedinte zis si Base🙂
    de la Stuf stock cred ca o sa avem de la spatele locului in functie de gradele aburilor din atmosfera🙂

  44. Epigonul said,

    Aveti corespondent de la fetzele mai multor locuri. Se lucreeaza…;)

  45. Gândac said,

    Când vedem lucrătura?

  46. Chip said,

    Deocamdata e la dospit.

  47. Gândac said,

    Drojdieru’…

  48. Epigonul said,

    E de munca, am 3 festivaluri intr-o saptamana!

  49. Gândac said,

    Ce-i festival, ca valul trece!

  50. Chip said,

  51. Gândac said,

    Deci se poate!

  52. Epigonul said,

    @49 Pe bune, asta era titlul la cronica de la Amara!🙂

    Am terminat de prelucrat filmuletele si le-am si uploadat pe youtube (in total 260 mega!!!). Urmeaza partea usoara, textul cu link-urile. Sper sa fie gata maine, daca nu, de luni.

  53. adina said,

    @cip
    la Tudor gheorghe nu as rata nici eu.
    te faci coleg cu mircea badea si apari la sinteza zilei cu laptop-ul.
    ce zici suna bine?

  54. Chip said,

    @adina
    nu e o idee rea. dar omu’ cu laptop-ul e unic.
    o sa fiu omu’ cu iPhon-ul. sau omu’ cu MacApple-ul
    trebuie sa vin cu ceva original🙂
    @Za Epigon
    ai tot timpul din lume, asa cum vom avea si noi la vizionat🙂

  55. Gândac said,

    Iată că cineva, sau altcineva, mai munceşte!

  56. CATALINA said,

    AM GASIT INTAMPLATOR COMENTARIUL TAU DESPRE DOUBLE D, APROPO DE FESTIVALUL DE LA AMARA 2001.TRUPA CHIAR A CANTAT LIVE ATUNCI SI AS PUTEA SA-TI SPUN CA ERA APROAPE SINGURA TRUPA DANCE DE PRIN ACELE VREMURI CARE CHIAR CANTA LIVE,ITI POT SPUNE SIGUR ASTA PT CA AM FOST PE SCENA..:) ORICUM SALUTARI MULTE SI MI-A FACUT PLACERE SA-TI CITESC PAGINA.

  57. Epigonul said,

    @Catalina… Felicitari, esti prima care posteaza „din lumea de afara”!🙂 Cat despre Amara 2001, te cred, stiu ca poti!

Lasă un răspuns

